В Запорізькій гімназії №19 відбулася нарада з питань впровадження нового порядку організації інклюзивного навчання
14 грудня, у вівторок, в ресурсному центрі інклюзивного навчання відбулося розширене засідання членів шкільної команди супроводу дітей з ООП. В робочій зустрічі взяли участь представники ІРЦ Шевченківського району: Гетьманенко Катерина Олександрівна, керівник ІРЦ, та Кузнецова Світлана Леонідівна, дефектолог.
Катерина Гетьманенко звернула увагу, що для забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами у школах почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Такий диференційований підхід змінює філософію надання освітніх послуг дітям з ООП на індивідуальну модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісну взаємодію з сервісами інклюзивно-ресурсних центрів, а згодом і фінансування за принципом “за реальною потребою”. Це позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти та допоможе школам покращити процес організації та якість такого навчання.
Було зазначено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти й надалі будуть створювати умови для здобуття освіти на рівні з іншими здобувачами освіти шляхом: належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти; підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку; забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, а також універсального дизайну закладів освіти.
Важливо у подальшому продовжити роботу з забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму. В Запорізькій гімназії №19 в цьому напрямку вже багато зроблено: облаштувано та обладнано ресурсна кімната та медіатека; залучені фахівці для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (відповідно до потреб учнів.
Педагоги школи були проінформовані, що новим порядком передбачено, що за наявності в закладі освіти кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учні розподіляються пропорційне між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки учнів з ООП (усі рівні підтримки):
не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.
Якщо в учнів виникають незначні, поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня. Якщо зусиль закладу освіти буде недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб. Вже тоді визначатиметься, який рівень підтримки під час освітнього процесу може надаватися такому учню. Зокрема, другий рівень надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву). Третій – надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву). Відповідно, четвертий – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву. Учням із найважчими ступенями прояву надається п’ятий рівень.
Учні, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб.
До з’єднаного класу (класу-комплекту) учні зараховуються без урахування кількості таких осіб.
ШМХ «ВМ-НФ»
15.12.2021