Як покращити дисципліну в класі
НЕ секрет, що всі вчителі в школі в перших і у старших класах, молоді і досвідченні, обов?язково зустрічаються з проблемами дисципліни.
Дисципліну в класі багато в чому обумовлюють раніше накопичений досвід поведінки учнів, організованість класу,ставлення до навчання, предмету, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями. які працюють у класі, загального порядку, умов і традицій школи.
Хорошої поведінки діти не лише вчаться, а й запозичають її. Добре якщо діти з перших днів перебування у школі засвоюють еталон поведінки: як входити і виходити з класу, як стояти біля дошки, як звертатись до вчителя, вітатися і т.д.
Часто за однакових умов в одному класі і в різних учителів
Різна дисципліна. Це свідчить про те, що багато залежить від рівня професіоналізму, майстерності, комплексу особистісних якостей вчителя.
Щоб грамотно будувати конструктивну взаємодію з порушниками дисципліни, необхідно:
- Розпізнавати мотиви “поганої” поведінки
- У відповідності з ними вибрати спосіб щоб негайно втрутитися у ситуацію і припинити прояв недисциплінованості.
- Розробити стратегію заходів, яка привела б до поступового зниження кількості подібних вчинків у цього та інших учнів.
Основні принципи хорошої дисципліни
- Встановіть з вашими учнями доброзичливі відносини. Продемонструйте ваш особистий інтерес до їх життя, проблем.
- Своїм особистим прикладом вчіть учнів поважати людей наділених владою.
- Будьте прикладом самодисципліни, адже учні його переймають.
- Сприймайте батьків учнів,як своїх союзників.
Що в першу чергу необхідно зробити, щоб досягти хорошої дисципліни.
- Піклуйтесь, щоб клас був організованим та згуртованим.
- Підтримуйте нормальне санітарно-гігієнічне середовище в класі, комфорт. Затишок.
- Будьте зібрані. Дотримуйтесь режимних вимог(приходьте у клас завчасно.завчасно плануйте та готуйте все необхідне.)
- Встановіть та вимагайте від учнів дотримання еталонів поведінки у стандартних ситуаціях.
- Всі без виключення вчителі мають вимагати певних норм поведінки на уроках. Необов”язковість та поблажливість розхолоджує.
- Заохочуйте та хваліть тих. Хто дотримується ваших вимог. Будьте при цьому конкретними.
- Поводьте себе так, щоб було видно, що ви керуєте класом. Проявляйте рішучість, умійте спрямувати діяльність дітей. Відсутність чітких розпоряджень є стимулом до поганої поведінки.
Основні прийоми досягнення хорошої дисципліни:
- Ставте конкретну мету перед дітьми.
- Проводьте цікаві уроки. Методи і прийоми мають відповідати віковим особливостям дітей.
- Враховуйте індивідуальні особливості, рівень розвитку та можливості учнів.
- Спрямовуйте мислення учнів на більш високий рівень(використовуйте новітні технології.інтерактивні методи).
- Створюйте умови, щоб , навіть “найважчі” учні побували у ситуації успіху, чи відчули себе лідером.
- До учнів проявляйте ввічливість та повагу. Але і наполягайте на повазі до дорослих.
- Не принижуйте учнів. Уникайте іронічних чи саркастичних висловлювань.
- Не дуже реагуйте на незначні провини, вмійте проявити гумор, щоб це не переросло у ворожнечу.
- Не погрожуйте мірами, які ви не зможете або не збирайтесь здійснити.
- Не йдіть на поступки і компроміси заради завоювання власноі популярності.
- Підтримуйте контакт з дітьми у позаурочний час. Цікавтесь їх самопочуттям.
Використання нестандартних методів для досягнення хорошої дисципліни.
- Пам”ятайте: іноді дії вчителя говорять краще ніж слова.
- Підійдіть до порушника і станьте коло нього.
- Спробуйте помовчати.
- Мовчіть доти, поки всі зрозуміють причину і змінять поведінку.
- Встановіть контакт за допомогою суворого погляду.
- Викликайте учнів зненацька, ЩОБ ВОНИ БУЛИ У СТАНІ ОЧІКУВАННЯ.
- Спробуйте запитати порушника, чи не допомогти йому в чомусь.
- Визнайте, що систематична погана поведінка часто є сигналом, що учневі не вистачає уваги і любові.
- Будьте терплячі. Щоб вирішити проблеми потрібен час,і щоб налагодити відносини, також потрібен певний час.