Гіперактивна дитина у школі
Рекомендації педагогам по роботі з гіперактивними дітьми
(І.П. Брязгунов, О.В. Касатикова)
- Введіть знакову систему оцінювання. Хорошу поведінку і успіхи в навчанні винагороджуйте. Не шкодуйте усно похвалити дитину, якщо він успішно впорався навіть з невеликим завданням.
- Змінюйте режим заняття – влаштовуйте хвилинки активного відпочинку з легкими фізичними вправами і релаксацією.
- У класі бажано мати мінімальну кількість відволікаючих предметів (картин, стендів). Розклад занять має бути постійним, так як діти з синдромом часто забувають його.
- Робота з гіперактивними дітьми повинна будуватися індивідуально. Оптимальне місце для гіперактивного дитини – в центрі класу, навпаки дошки. Він завжди повинен знаходитися перед очима вчителя. Йому повинна бути надана можливість швидко звертатися до вчителя за допомогою у випадках ускладнень.
- Надсилайте зайву енергію гіперактивних дітей в корисне русло – під час заняття попросіть його вимити дошку, зібрати зошити і т. Д.
- Вводите проблемне навчання, підвищуйте мотивацію учнів, використовуйте в процесі навчання елементи гри, змагання. Більше давайте творчих, розвиваючих завдань і, навпаки, уникайте монотонної діяльності. Рекомендується часта зміна завдань з невеликим числом питань.
- На певний відрізок часу давайте лише одне завдання. Якщо учневі належить виконати велике завдання, то воно пропонується йому у вигляді послідовних частин, і вчитель періодично контролює хід роботи над кожною з частин, вносячи необхідні корективи.
- Давайте завдання відповідно до робочого темпом і здібностями учня. Уникайте пред’явлення завищених або занижених вимог до учня з СДУГ.
- Створюйте ситуації успіху, в яких дитина мала б можливість проявити свої сильні сторони. Навчіть його краще їх використовувати, щоб компенсувати порушені функції за рахунок здорових. Нехай він стане класним експертом по деяким областям знань.
- Спільно з психологами допомагайте дитині адаптуватися в умовах школи і в колективі – виховуйте навички роботи, навчайте необхідним соціальним нормам і навичкам спілкування.