Для поліпшення психологічного клімату в дитячому колективі
Для поліпшення психологічного клімату в дитячому колективі відомий американський психолог Роберт Марзано радить:
1.Коли вчитель звертається до дитини на ім’я, цим він
підкреслює повагу до особистості, що притаманне демократичному, гуманістичному
стилю.
2.звертатися до
дітей на ім’я;
3. допомагати дітям
відчути свою значущість, що вони визнані як ним, так і ровесниками;
4.частіше
використовувати виховні та методичні можливості гумору;
5.поганий настрій
учителя не повинен впливати на дітей;
6.оптимістична установка,
віра в дитину – запорука позитивного психологічного комфорту в колективі;
7.бути щедрим на
похвалу;
8. педагогічний такт
– засіб гармонізації спілкування;
9.невимушено розмовляти з учнями про їх інтереси;
10.забезпечувати педагогічну підтримку;
11.спиратися на сильні сторони дитини ;
12.контролювати свої відносини з “проблемними” дітьми.
Таким чином, позитивний психологічний клімат має велике значення, адже:
• забезпечує об’єднання дітей у згуртований колектив;
• надає простір для прояву й розвитку здібностей, інтересів, нахилів;
• сприяє розвитку творчої самореалізації кожної особистості;
• формує кращі морально-психологічні якості;
• підтримує оптимальний тонус психіки;
• задовольняє вимоги психогігієни (не має шкідливого впливу на психіку та психофізичне
здоров’я дитини);
• підвищує емоційний тонус, а значить і працездатність дітей.
Література
1. Аникеева Н.П. Психологический
климат в колективе. – М.:Просвещение, 1989. – 224 с.
2. Великий тлумачний словник української сучасної мови / Уклад. і гол. ред.
В.Т. Бусел. – К.:Ірпінь: ВТФ Перун, 2004. – 1440 с.
3. Г.І.Назаренко, Н.О.Філіппова. Створення позитивного психоемоційного клімату
в шкільному колективі: Методичний посібник для вчителів, психологів, керівників
навчальних закладів. – Харків: ХОНМІБО, 2008. – 176 с.
4. Коломинський Н. Л. Психологія педагогічного менеджменту. – К., 1996. – С.80
– 111.
5. Науково-методичні проблеми формування оптимального педагогічного клімату в
шкільному колективі: Монографія / Т.О. Грабовська, В.С. Демчик, Т.І. Шевченко,
О.С. Слісаренко, Є.С. Спіцин, С. Ставскі. – К.: Мауп, 1999. – 134 с.