5 основних правил ефективного підприємництва
Як і обіцяли, сьогодні поговоримо про п’ять основних правил, які необхідно знати, якщо у тебе є наміри самореалізуватися у напрямку підприємництва.
Правило перше – готовність до ризику.
Варто відзначити, що всі поради підприємцю початківцю починаються саме з підприємницького ризику, але давайте все-таки розберемо, а що таке ризикованість в бізнесі і чому вона обов’язково повинна бути у підприємця.
По-перше,кажучи про ризикованість, ми говоримо про те, що підприємцю необхідно бути морально готовим до глобальних змін у своєму житті, які не гарантують отримання конкретного результату через обумовлений термін. Під такими змінами, маються на увазі зміни:
- Стилю життя. Будь-який бізнес, тим більше на початковій стадії вимагає постійного контролю, та, як наслідок – вільного часу починаючим підприємцям не бачити.
- Способу життя. Доведеться «зануритися в роботу з головою». При цьому знову таки без гарантій, що вже завтра усе буде добре.
По-друге, все-таки можливі основні ризики, пов’язані з веденням самого бізнесу.
Тобто, починаючий підприємець повинен (навіть, можна сказати, зобов’язаний) бути готовим до ризику, без цієї риси створення бізнесу не можливе в принципі (але знову-таки ризик повинен бути розумним).
Правило друге – креативність або винахідливість.
Пошук нових ідей та шляхів їх втілення в життя – основне і, мабуть, одне із самих складних завдань підприємця, вирішення якого вимагає вміння творчо мислити і знаходити нові рішення.
Правило третє – уміння тримати удар,
або, як ще можна сформулювати – уміння програвати.
Від проблем у бізнесі ніхто не застрахований і важко передбачити звідки необхідно чекати «удару». Але головне завдання підприємця початківця – розуміти, що період спаду це тільки початок нового злету і його потрібно просто пережити.
Правило четверте – комунікабельність.
Підприємцю просто необхідно розуміти, що без мінімальних комунікативних навичок неможливо знаходитися у бізнессередовищі. Адже бізнес – це безперервна комунікація – переговори з постачальниками, клієнтами, працівниками, контролюючими органами, банками і так далі. Тобто, починаючий підприємець повинен чітко розуміти, що необхідно вміти не просто знаходити спільну мову з будь-якою людиною, але і використовувати правильну тактику в кожній окремій ситуації.
Правило п’яте – розподіл і делегування повноважень.
В малому бізнесі початок – це робота однієї людини, яка бере під свій контроль всі аспекти бізнесу, але з розвитком бізнес-проекту кількість необхідних процесів збільшується в рази. І на цій стадії постає питання, хто це буде робити.
Як правило, підприємець намагається сконцентрувати всі 100% важелів контролю у своїх руках, та така поведінка призводить до повного завантаження підприємця початківця. І, як результат – власна справа працює і навіть приносе прибуток, але перестає розвиватися. Адже ,якщо говорити відверто, то саме підприємець є двигуном і «штовхачем», а сконцентрувавши всю увагу на процесі роботи вже бракує часу подивитися «вперед та по сторонам» і шукати можливості розвитку бізнесу.
То ж, щоб мати час для аналізу ситуації і пошуку шляхів розвитку свого бізнес-проекту, необхідно вміти розподіляти обов’язки і делегувати частину своїх повноважень найманим працівникам.
Тобто, підприємницька компетентність базується на креативності, творчості, ініціативності, здатності до ризику, а також спроможності планувати та організувати діяльність.
Якби усі підприємці знали, що чекає їх на шляху побудови власної компанії, багато б відмовилися від цієї затії на самому початку. Створення компанії з нуля – це важка робота. Вас чекають розумові, фізичні й емоційні випробування. Ймовірно, буде час, коли Ви будете позбавлені сну, і буде час, коли Ви зіткнетеся зі, здавалося б, непереборними проблемами, і відчуттям, що попереду глухий кут. Але,якщо Ви дійсно вірите в те, що робите, якщо у Вас є ідея, яка захоплює та надихає Вас день за днем займатися улюбленою справою – все вийде!
То ж, пробуйте, ризикуйте, добивайтеся!