27.02.2019 відбувся міський семінар практикум для психологів та соціальних педагогів.

В Запорізькому НВК №19 обговорювали проблематику емпатії

27 лютого, у четвер,  на базі Запорізького НВК №19 психологів та соціальних педагогів  відбувся семінар-практикум за темою “Емпатія у вихованні та розвитку особистості дитини – сенс, актуальність. Роль батьків, педагогів, соціуму”.

Організатором заходу виступив Науково-методичний центр департаменту освіти і науки Запорізької міської ради.

Методист Департаменту освіти і науки ЗМР Кременецька Л.В. розповіла про важливість та актуальність емпатії  та взаємодію батьків та педагогів у формуванні життєвої компетенції дітей.

За її словами, важливо встановити позитивні та результативні контакти з батьками, які сприятимуть спільній роботі та виникненню довірливих взаємин між всіма сторонами освітнього процесу.

  • Наше завдання актуалізувати проблему емоційного розвитку дитини в сім’ї, розширити знання батьків, підказати шляхи та засоби такої роботи в сім’ї, – підкреслила методист.

Семінар дозволив узагальнити загальні закономірності та індивідуальні відмінності проявів емпатії. Була розглянута проблематика відносно стійкої інтегральної властивості особистості, що виявляється у здібності емоційно відгукуватися на переживання іншої людини, у розумінні її емоційних станів, у передбаченні афективних реакцій, в намаганні допомогти, у спрямованості на певний об’єкт емпатичних переживань .

Своїм досвідом роботи щодо  розвитку емпатії у дітей різних вікових груп, та умов її формування поділилась соціальний педагог Запорізького НВК №19 Лещенко А.М..

Вона розповіла про створення системи роботи з метою підвищення емпатійної грамотності учасників освітнього процесу. Наскрізною лінією доповіді соціального педагога відмічався заклик до задіяння системи міжособистісних відносин, при яких емпатія виступає зразком бездоганного міжособистісного спілкування.

В ході семінару обговорювалися методи осягання емоційного стану, проникнення-вчування в переживання іншої людини, як забезпечити формування здатності школярів до паралельного переживання тих емоцій, що виникають в ході спілкування. Важливе місце приділялось розумінню іншої людини шляхом емоційного «вчування» в її переживання, емоційна, когнітивна та предикативна емпатія, засновані на механізмах проекції та наслідування моторних і афективних реакцій іншого, на інтелектуальних процесах – порівняння, передбаченні афективних реакції іншого в конкретних ситуаціях.

Були представлені методичні розробки Запорізького НВК №19, сучасний соціально психологічний інструментарій, який задіється в освітньому процесі школи-комплексу.

Обережно! Коронавірус!
Увага!